ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ


Με στόχο την ενίσχυση της δημιουργικότητας που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της μαθησιακής και εκπαιδευτικής διαδικασίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και επιθυμώντας να εντάξει εκπαιδευτικούς και μαθητές σε μια συμμετοχική, συνεργατική διαδικασία προς ένα συντονισμένο σκοπό, το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση έχει καθιερώσει ένα νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, αυτή τη φορά με αποδέκτες τους παιδαγωγούς των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων της χώρας.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 2014-2015

Το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση ανακοινώνει ότι θα χρηματοδοτήσει δεκαεπτά καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία από ηπειρωτικές παραμεθόριες περιοχές της Ελλάδας, για το τρέχον σχολικό έτος 2014-15. Στη δεύτερη χρονιά του προγράμματος υποβλήθηκαν 171 προτάσεις. Η φετινή επιλογή συμπληρώνει και ενισχύει τις δεκαεπτά περσινές σχολικές δραστηριότητες των νησιωτικών περιοχών, τις οποίες μπορείτε να δείτε εδώ.
Οι νέες δραστηριότητες θα δώσουν την ευκαιρία σε 680 μαθητές να αξιοποιήσουν τις υπάρχουσες εμπειρίες τους και να αποκτήσουν επιπλέον γνώσεις. Μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα ανακαλύψουν πτυχές του τοπικού παρελθόντος και θα αξιοποιήσουν τον πολιτιστικό πλούτο της περιοχής τους, θα συνδέσουν τις νέες τεχνολογίες με τις τέχνες και θα παρατηρήσουν το φυσικό περιβάλλον αναστοχαζόμενοι για τη διάσωση και διατήρησή του. Στην επιλογή της φετινής χρονιάς δόθηκε έμφαση σε προγράμματα που αξιοποιούν και εμπλέκουν όσο το δυνατό περισσότερα γνωστικά πεδία σε συνδυασμό με βιωματικές δράσεις, ώστε να ενισχυθεί η ενεργοποίηση των μαθητών και η διερευνητική μάθηση.
Φέτος, χρηματοδοτούνται σχολεία από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες των περιοχών (σχολεία με μαθητές αποκλειστικά Ρομά, μειονοτικά σχολεία και εκπαιδευτικά προγράμματα συνεκπαίδευσης γενικής με ειδική αγωγή). Συνολικά έχουν επιλεγεί 13 δημοτικά και 4 νηπιαγωγεία.
Ακολουθεί ο πίνακας με τις εγκεκριμένες προτάσεις.

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-15
Α/Α
ΠΕΡΙΟΧΗ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ
1.     
Δράμα
2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας
Οι δρόμοι του κρασιού και του Διονύσου στη Δράμα
Τοπική Ιστορία-
Περιβάλλον
2.     
Δράμα-Παρανέστι
Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Παρανεστίου Δράμας
Έχω το δικαίωμα να είμαι διαφορετικός
Σχολική και Κοινωνική Ζωή
3.     
Έβρος-Αλεξανδρούπολη
5ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης
Απόηχος Βυζαντίου
Τοπική Ιστορία-Νέες Τεχνολογίες
4.     
Καστοριά-Χλόη
9ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς
Γινόμαστε Φίλοι
Συνεκπαίδευση Ειδικής με Γενική Αγωγή- Σχολική και Κοινωνική Ζωή
5.     
Καστοριά-Κορησός
Δημοτικό Σχολείο Κορησού Καστοριάς
Το χαρτόκουτο των σχολικών αναμνήσεων (Αξιοποίηση του σχολικού αρχείου)
Τοπική Ιστορία-Διαχείριση Πολιτιστικής Κληρονομιάς
6.     
Κιλκίς
8ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς
Φ(e)τολόγιο-Το ηλεκτρονικό φυτολόγιο της χλωρίδας του νομού Κιλκίς
Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
7.     
Κιλκίς
5ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς
Όταν οι κούκλες ζωντανεύουν, μεγάλους και μικρούς μαγεύουν…(κουκλοθέατρο)
Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης
8.     
Κιλκίς
8ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς
Οι μικροί σπηλαιολόγοι του 8ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς παραδίδουν εξ’ αποστάσεως μαθήματα σπηλαιολογίας
Περιβάλλον-Νέες Τεχνολογίες
9.     
Κιλκίς- Αξιούπολη
2ο Δημοτικό Σχολείο Αξιούπολης
«Απ’ Αξιού ευρύ ρέοντος»-Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
10.  
Κιλκίς-Μικρόκαμπος
Δημοτικό Σχολείο Μικρόκαμπου Κιλκίς
Όλα μαζί τα δάχτυλα του χεριού δίνουν το χάδι κι ας μην είναι κανένα ίδιο με το άλλο: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διαφορετικότητα και την αλληλεγγύη
Σχολική και Κοινωνική Ζωή

11.  
Ξάνθη
4ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο αφηγείται στιγμές απ’ το χθες στην Ξάνθη
Τοπική Ιστορία-Διαχείρηση Πολιτιστικής Κληρονομιάς
12.  
Ξάνθη-Κένταυρος
Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Κενταύρου
Ένας Κένταυρος …στη Θράκη!
Τοπική Ιστορία-Σχολική και Κοινωνική Ζωή
13.  
Ξάνθη-Κιμμέρια
Δημοτικό Σχολείο Κιμμερίων
Διαχείριση απορριμμάτων-Ανακύκλωση
Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη-Σχολική και Κοινωνική Ζωή
14.  
Πέλλα
2ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πέλλας
Θησαυροί των Μακεδόνων, στο πέρασμα των αιώνων: Ξίφη, μάσκες, στεφάνια και αγγεία παιχνίδι και δημιουργία
Τοπική Ιστορία-Διαχείριση Πολιτιστικής Κληρονομιάς
15.  
Ροδόπη- Κομοτηνή
2ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής
Όταν τα μαθηματικά συνάντησαν την τέχνη δημιούργησαν μια ζωγραφιά…
Θετικές Επιστήμες και Δραστηριότητες Τέχνης
16.  
Σέρρες
13ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών
Σκηνοθέτες Φιλαναγνωσίας
Φιλαναγνωσία-Νέες Τεχνολογίες και Δραστηριότητες Τέχνης
17.  
Φλώρινα
5ο Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας «Θ. Καστανός»
RoboHarmony: Τα ρομπότ παίζουν, εμείς τραγουδάμε
Νέες Τεχνολογίες και Δραστηριότητες Τέχνης
Πηγή
http://www.latsis-foundation.org

ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η ιδιαίτερη φύση των Μαθηματικών και η αφηρημένη τους διάσταση απαιτούν μια μακροχρόνια διαδρομή οικοδόμησης των σχετικών εννοιών. Οι υψηλές μαθηματικές διεργασίες και έννοιες δεν μπορούν να δημιουργηθούν στη σκέψη των ανθρώπων ξαφνικά, αντίθετα ακολουθούν μια προοδευτική πορεία δημιουργίας και ανάπτυξης στη διάρκεια της οποίας πλουτίζονται, διευρύνονται και σταθεροποιούνται. Έτσι η ολοκληρωμένη ανάπτυξη των μαθηματικών εννοιών και διαδικασιών κάνει απαραίτητη την θεμελίωση από τις μικρότερες ηλικίες και τη βαθμιαία προσέγγιση τους με συστηματικές εμπειρίες και δράσεις.  Από την άλλη οι τέχνες προσφέρουν ευκαιρίες και για την ανάπτυξη των μαθηματικών δεξιοτήτων όπως είναι η διαδοχή, η μέτρηση, η χρονική διάρκεια και το μοτίβο, αλλά και εννοιών χώρου, χρόνου και διάταξης στο χώρο. Για παράδειγμα, ο μουσικός ρυθμός, τα βήματα ενός χορού, οι μετρήσεις σε μια κατασκευή, η αίσθηση του χώρου, συνδέονται άμεσα με τα μαθηματικά και ασκούν τη μαθηματικό σκέψη. Συνεπώςμία εκπαιδευτική δραστηριότητα διδασκαλίας των μαθηματικών μέσα από την τέχνη θα πρόσφερε στα παιδιά προσχολικής ηλικίας νοητικές εικόνες και παραστάσεις καθοριστικές για τη μετέπειτα σχολική τους πορεία.
Μέσα από τη δημιουργία πινάκων για κάθε μία ενότητα των μαθηματικών τα νήπια εφαρμόζουν γνώσεις που απέκτησαν, προσεγγίζουν με διαφορετικό τρόπο μαθηματικές έννοιες και κατασκευάζουν τη δική τους ψηφιακή πινακοθήκη ως λιλιπούτειοι καλλιτέχνες.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.