Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Ο κύκλος μέσα από πίνακες ζωγραφικής

Παρατηρήσαμε τους πίνακες των ζωγράφων
 Kadinsky

Malevich
  και Rodchenko
 και εντοπίσαμε το κοινό γεωμετρικό σχήμα που εμφανίζεται σε αυτούς. Εντοπίσαμε τις ιδιότητες του (δεν έχει γωνίες, πλευρές, κυλάει κλπ). Μετρήσαμε τον αριθμό των κύκλων που εμφανίζονται σε κάθε πίνακα και εντοπίσαμε τις διαφορές μεταξύ των κύκλων του ίδιου πίνακα και διαφορετικών πινάκων. Ασχοληθήκαμε με τον τρόπο κατασκευής των κύκλων από τους ζωγράφους (ομόκεντροι ) και επιλέξαμε τον πίνακα που θέλουμε να αναπαράγουμε. Επιλογή μας οι κύκλοι του Κανδινσκυ. Με ποιο τρόπο όμως ; Οι προτάσεις των νηπίων ήταν : μαρκαδόροι, κηρομπογιές, ξυλομπογιές, τέμπερες, νερομπογιές.
Έτσι προέκυψαν τα έργα μας :
με κηρομογιές


με μαρκαδόρους
με νερομπογιές



με τέμπερες





 και μεικτή τεχνική (τέμπερες, νερομπογιές, κηρομπογιες, ξυλομπογιές).
Κάποια παιδιά εμπνεύστηκαν 
  • από τους πίνακες των Malevich και Rodchenko



  • ενώ άλλα από τον πίνακα του  Kadinsky







Μετά την παρατήρηση των έργων των μεγάλων και σπουδαίων αυτών  ζωγράφων αυτών και πριν προχωρήσουμε στις δικές μας παραγωγές έργων, στα πρότυπα τους,με πολυχρωμους μικρούς, μεγάλους, ομόκεντρους και μη κύκλους,
 
  •  βιώσαμε το σχήμα του κύκλου με το σώμα μας παίζοντας ανάλογα παραδοσιακά παιχνίδια όπως το κλασικό "γύρω-γύρω όλοι" και άλλα ψυχοκινητικά παιχνίδια σε κύκλο με ιδέες των ίδιων των παιδιών.
  •  Επίσης, δημιουργήσαμε την "αλυσίδα του θυμού", μια και πρόσφατο θέμα μας από το πρόγραμμα "Βήματα για τη ζωή " και τα συναισθήματα ήταν ο θυμός. Κάθε παιδί έλεγε κάτι που το κάνει να  θυμώνει και εάν κάποιο άλλο παιδί συμφωνούσε με αυτό, γινόταν ο επόμενος κρίκος της αλυσίδας κ.ο.κ.



  • Κατόπιν εντοπίσαμε το σχήμα του κύκλου σε αντικείμενα της τάξης μας. Κάθε παιδί έψαχνε και έφερνε το δικό του και στη συνέχεια τα τοποθετούσαν πάνω σε ένα χαρτόνι κάνσον, ώστε να τα συγκεντρώσουμε σε μια κοινή  ομάδα, την "ομάδα του κύκλου". Καθένας παρουσίαζε με τη σειρά του το δικό του αντικείμενο, σχολιάζοντας τις ομοιότητες και διαφορές του με τα προηγούμενα, ως προς 5 κριτήρια:  σχήμα, χρώμα, υλικό, μέγεθος και χρήση.

  
  •  Επίσης, τα παιδιά παρατήρησαν πως οι κύκλοι στους πίνακες αυτούς τους θύμιζαν πλανήτες και μια και το διάστημα αυτό αναφερόμενοι στο θέμα: "Σεισμοί", είδαμε τα στρώματα της Γης μου είπαν πως και αυτά ήταν σαν πολύχρωμοι ομόκεντροι κύκλοι, όπως στον πίνακα του Kadinsky. Έτσι, ήταν μια καλή ευκαιρία να δημιουργήσουμε σε ομάδες, ομοιόματα της τομής της Γης με πολυχρωμους κύκλους από πηλό, ζυμάρι και χαρτια,  συνδυάζοντας με αυτό τον τρόπο το σχήμα του κύκλου με το εσωτερικό της Γης.



  • Στη συνέχεια, μέσα από ένα φύλλο εργασίας με τετράγωνα και κύκλους κλήθηκαν να εντοπίσουν τους κύκλους χρωματίζοντας και μετρώντας τους.


 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Την επόμενη μέρα σε ομάδες φτιάξαμε την άνοιξη με τύπωμα κύκλους 
και έναν πίνακα με κύκλους από διαφορετικά υλικά και διαφορετικών μεγεθών





ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΗΘΡΕΣ

Αφού γνωρίσαμε  τον κύκλο και τον εντοπίσαμε μέσα σε έργα διάσημων ζωγράφων, τα νήπια καλούνται να βρούνε αντικείμενα της τάξης μας  που αποτυπώνουν: κύκλο. Συγκέντρωσαν: πιατάκια και ποτηράκια από το κουκλόσπιτο, καπάκια από βάζα, μολυβοθήκες κ.α

Πειραματίστηκαν και σχεδίασαν κύκλους , χρησιμοποιώντας τα παραπάνω αντικείμενα
-Τι θα γίνει όμως αν βουτήξω το στόμιο ενός ποτηριού σε τέμπερα και το ακουμπήσω μετά σε ένα  χαρτόνι;
-Ωραία μπουρμπουλήθρα, κυρία!
- Ας φτιάξει λοιπόν ο καθένας σας το δικό του έργο με χρωματιστές μπουρμπουλήθρες!
Και να το αποτέλεσμα.....














ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΕ ΟΜΟΚΕΝΤΡΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ

Δημιουργήσαμε κύκλους ομόκεντρους. Κάθε φορά που φτιάχναμε έναν καινούριο το έργο μας μεγάλωνε. Δεν τσιγκουνευτήκαμε την τέμπερα και στο τέλος τη  "χτενίσαμε". Απολαύστε το δημιούργημά μας!!!                                                                                                                        








Η ΠΟΛΥΠΟΔΑΡΟΥΣΑ

 Και επειδή μας αρέσει να δουλεύουμε ομαδικά η σαρανταποδαρούσα που έχουμε στην παρεούλα μας έδωσε αφορμή να φτιάξουμε μια παρόμοια με κύκλους. Χρησιμοποιήσαμε μικρούς και μεγάλους κύκλους, καπάκια από μπουκαλάκια νερού και γιουρτιού (τίποτα δεν πετιέται σε αυτό το σχολείο) και να η άνοιξη ήρθε λίγο νωρίτερα στο 2ο νηπιαγωγείο Κομοτηνής!













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.